Gelaatkunde Module B

Vorm: Bijscholing
Vakcategorie(├źn): Lichaamsgerichte therapie


Terug

Omschrijving Gelaatkunde Module B

De vorm van de mens is heel belangrijk en we hebben niet voor niets deze vorm gekregen. Maar wat wil dit zeggen en hoe moet je ernaar kijken? Rond, lang, klein en smal zijn vormen die je via deze methode leert zien en begrijpen.

Gelaatkunde is een veelomvattend systeem; een systeem om dat wat we weten bewust te maken. De veelzijdigheid en de toepasbaarheid van Gelaatkunde zijn groot als die op een juiste manier worden ingezet.

Heb je wel eens goed gekeken naar de de vorm van het hoofd? de oren of de ogen? Of naar de verkleuringen en lijntjes in het gezicht zonder het te beoordelen? Meestal kijken we oppervlakkig naar de gezichten van anderen. We kijken veel eerder naar dat wat mooi of lelijk is. Het heeft echter veel meer te zeggen. Het zijn de ervaringen die iemand heeft opgedaan. Het is hoe hij of zij het leven heeft verteerd. Je kunt veel van het gezicht van het individu aflezen door naar de vormen van de zintuigen te kijken, de verdeling van het gezicht in vlakken of mimiek.

Deze module B ga je verder bij waar je bij module A gebleven bent. In vier dagen wordt er gekeken naar de typologie, de oren en de ogen. Je verbeterd je techniek van het interpreteren en sluit deze reeks af met het meenemen van een gast om een casuïstiekdag mee te doen.

Na module B is het nog mogelijk om module C te volgen. Daarin zul je je techniek nog verder verfijnen, meer details tot je kunnen nemen en beter kunnen interpreteren. Na Module C ben je in staat om alle details van het hele lichaam, gezicht en schedel tot je te nemen.

Voor meer informatie kijk bij: Module A, of Module C.

 

BivT faciliteert deze modules in samenwerking met Instuut Gelaatkunde  

Doel

Na de scholing heeft de deelnemer:

  1. De methode van Carl Huter vanuit de 3 kiembladen leren toepassen.
  2. Kan de eigenschappen die horen bij: de primaire, de secundaire en mengtypen reproduceren.
  3. Door observatie de energie leren lezen en te analyseren.
  4. Inzicht in het herkennen van de energetische staat van de orgaanzones behorende bij de ogen en de oren.
  5. de herkenningstechnieken van module A en B leren te combineren en toe te passen in de analyse.
  6. Begrip van de gelaatkundige terminologie

Doelgroep

Psychologen, therapeuten, coaches, counsellors, psychosociaal hulpverleners, maatschappelijk werkers, artsen, hypnotherapeuten, regressietherapeuten en andere paramedici uit de reguliere en complementaire hulpverlening.


Bijscholingen in de categorie Bijscholing

Draagkracht en het belang van voeding

Maak jij je wel eens zorgen over de voeding van je cliënt? Wil je meer weten over hoe voeding de draagkracht kan beinvloeden? Wil je de verschillende visies op voeding en praktische handvatten krijgen om voeding in jouw praktijk te integreren? Dan is deze praktijkgerichte professionaliseringsdag...

Emotie eten

Heb jij als behandelaar een vermoeden dat je cliënt zijn of haar emoties onderdrukt door dit weg te eten, en je merkt dat de een dieet volgen geen positief gevolg heeft? Hoe ga je dan verder?! Hoe ga je het gesprek aan hierover?! Wat zijn je stappen en welke behandeling zet je in?

Seksuologische gespreksvoering

Praten over seksualiteit is niet vanzelfsprekend voor zowel hulpverleners als cliënten. Hierdoor komt dit onderwerp vaak niet aan de orde in de therapie. Uit onderzoek blijkt dat veel cliënten dit als een gemis kunnen ervaren. In deze bijscholing krijg je praktische handvatten hoe je dit...

Nieuwsbrief

Schrijf in of manage je nieuwsbrief:


Volg ons op sociale media: