15 jaar BivT

15 jaar BivT

Door René Veraar, directeur BivT 

In 2003 startte ik samen met een zeer gewaardeerde collega het CBvT (Coaching en Bijscholing voor Therapeuten). Gedreven door onze ondernemersgeest en onze overtuiging dat bij- en nascholingen beter en vooral praktijkgerichter moesten worden, specialiseerden wij ons in het faciliteren van scholingen voor en door professionals. Helaas kwam er een einde aan de samenwerking, maar de overtuiging dat we op het juiste pad zaten bleef: vandaag 15 jaar geleden, op 3 januari 2004, ontsproot het BivT.

“We hadden al veel trainingen gevolgd en wisten dat we het beter konden.”

De kern van het BivT was – en is nog steeds – het faciliteren van (potentiële) praktijkervaren trainers in het organiseren en vermarkten van hoogwaardige bij- en nascholingen. De professionals die zich in de loop der jaren aan het BivT hebben verbonden zijn allen experts op een inhoudelijke methodiek, gedreven om hun kennis en ervaring op collega’s over te dragen. Om hen zo goed mogelijk te ontzorgen ontwikkelden we een uitstekende back-office. Van hieruit ondersteunen wij met het vastleggen van de trainingen, accreditatie, marketing, administratieve verwerking, contacten met cursisten en nog veel meer.

In 2009 was het BivT uitgegroeid tot een volwassen onderneming. Om verder te kunnen groeien en onze marktpositie te versterken werd innovatie het sleutelwoord. Automatiseringsexpert Ronald Terpstra versterkte het team. We maakten een flinke automatiseringsslag en bleven hard groeien.

“De PLATO-eisen vroegen veel van onze sector. Wij waren er klaar voor.”

In 2013 kreeg onze sector te maken met de nieuwe kwaliteitseisen (PLATO). Wij waren er klaar voor. Door onze stevige positie in de markt werden we door verschillende beroepsverenigingen gevraagd de medische- en psychosociale basiskennis scholingen te faciliteren. Tot 2017 hebben we hier onze handen vol aan gehad. Maar hoewel zinvol en leerzaam, betekende al deze extra aandacht voor MBK & PsBK ook dat we enigszins stagneerden in onze verdere ontwikkeling.

De afgelopen twee jaar hebben we weer volop ingezet op persoonlijke, methodieke en kennisontwikkeling. We hebben de automatisering verder uitgerold, met als resultaat een verder geautomatiseerde back-office, een totaal vernieuwde website en het inmiddels meer en meer gewaarde e-learning systeem. Cursisten hebben onbeperkt toegang tot hun eigen trainingen en materialen, en kunnen binnenkort ook hun behaalde certificaten digitaal inzien en gebruiken. Zodra er nieuwe materialen ontwikkeld worden zien zij deze ook hier weer terug. Zo blijven ze altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

“We blijven vooruit denken.”

Je zou zeggen dat het BivT klaar is voor de toekomst. Dat zijn we ook. En dat willen we ook blijven. Daarom hebben we weer grootse plannen voor het komende jaar. We hebben veel nieuwe trainers aangetrokken en zullen weer een aantal interessante nieuwe trainingen aanbieden. We zullen de website nog mooier en efficiënter maken en breiden deze nog verder uit, o.a. met een categorie ‘Kind & Jeugd’.  We gaan samenwerken met nog meer beroepsverenigingen. We zullen meer in-company trainingen faciliteren, voor zowel complementaire als reguliere zorgverleners. En we breiden de back-office activiteiten nog verder uit.

Dat we goed bezig zijn wordt ook onderstreept door opnieuw een uitmuntende erkenning van de SNRO na een intensieve audit. Deze en andere erkenningen maken ons trots en motiveren ons om ook in 2019 wéér een stapje harder te lopen voor onze trainers en cursisten.

15 jaar BivT – dat vieren we vandaag. Met een fantastische actie: 15 dagen bieden wij 15% korting op veel van onze trainingen*. Bekijk hier het overzicht van deze trainingen en schrijf je snel in, want vol is vol!

Ik wens je een fijn en inspirerend 2019 en kijk er naar uit om je te ontmoeten op één van onze professionaliseringsdagen.

René Veraar
Directeur BivT

* Let op: deze actie (15% korting op geselecteerde trainingen) geldt alleen voor genoemde trainingen en op aangegeven data. De korting wordt automatisch verrekend door BivT bij het opmaken van de factuur. De korting wordt alleen gegeven op inschrijvingen tijdens de actieperiode vanaf 3 januari 2019 15:00 uur tot en met 18 januari 2019 15:00 uur. Daarnaast gelden dezelfde algemene voorwaarden voor deze trainingen zoals gewoonlijk gelden bij alle trainingen van BivT. En vol is vol. Voor vragen kunt u contact opnemen via info@bivt.nl.

 

Secretariaat BivT
info@bivt.nl